Vælg den rette Mac reparatør til virksomheden

Vælg den rette Mac reparatør til virksomheden

De fleste virksomheder nu om dage er fuldt afhængige af deres it. Hvis computerne går i stykker eller af anden årsag stopper med at virke, kan det gå alvorligt ud over virksomhedens drift og dermed omsætning. Derfor er det vigtigt at vælge den rette samarbejdspartner til at stå for reparation og support af virksomhedens Macs. Macs såsom iMac, MacBook Pro og MacBook Air er ofte dyrere computere, og derfor skal de også holde i så mange år som muligt, for at mindske unødige udgifter til at købe nyt. Men såfremt der opstår problemer kræver det naturligvis, at disse Macs repareres. Og især for en virksomhed er det vigtigt at det sker hurtigt, effektivt og diskret. Derfor bør man nøje vælge den rette virksomhed til at stå for alle Mac reparationer.

 

Find en i virksomhedens nærområde

Først og fremmest kan det anbefales at vælge en Mac reparatør i virksomhedens nærområde eller indenfor rimelig kørsel. For når en MacBook eller iMac på kontoret går i stykker og skal repareres, skal det gerne ske hurtigt og effektivt, så her bør unødig transport minimeres. Vælg derfor en samarbejdspartner der har deres værksted eller indleveringssteder i rimelig afstand til virksomheden.

 

Vælg en Mac-specialist

Computere er ikke bare computere. Hvis medarbejderne arbejder på Macs, er det vigtigt at de repareres og supporteres af en Mac-specialist, så både reparationen og eventuelle reservedele ved udskiftninger er fuldstændigt i orden. Ikke alle computer reparatører er specialister i Macs, så husk at tjekke op på dette på forhånd. Et eksempel på en computer reparatør der bl.a. har specialiserede Mac-reparatører er GladTeknik i Hvidovre, der desuden har indleveringssteder på det meste af Sjælland, i Aarhus og i Malmö.

 

Tjek kundetilfredsheden

Når du leder efter en computer reparatør til at stå for reparation af virksomhedens Macs, kan du med fordel tjekke om der findes kundeudtalelser. Ofte vil disse være at finde på virksomhedernes hjemmesider, Trustpilot, Google Review eller Facebook. Dette kan være med til at give et indtryk af hvad andre har af oplevelser med den pågældende virksomhed. Såfremt du kan finde kundeudtalelser fra andre virksomheder, der ligeledes har fået repareret deres Mac eller PC’er hos den pågældende virksomhed, vil det være endnu bedre.

 

Husk åbningstider og reparationstid

Udover geografi, faglig specialisering og kundetilfredshed, så bør du vurdere hvilke behov din virksomhed har ift. en reparationssamarbejdspartners åbningstider, kontaktmuligheder og ikke mindst reparationstider. Mange computerreparatører har reparationstider på flere uger eller sågar måneder, hvilket en virksomheds drift naturligvis ikke kan leve med. Så hvis det er muligt at finde en reparatør der generelt har kort reparationstid og hvor man eventuelt kan tilvælge ekspressbehandling ved hastesager, så er din virksomhed langt bedre dækket ind når uheldet er ude.

Lukket for kommentarer.