Gode råd til valg af printer til erhverv

Gode råd til valg af printer til erhverv

Står du med opgaven om at vælge jeres nye printerløsning? Og er du i tvivl om, hvad du skal tage højde for, når du skal vælge en printer? Så læs med her.

 

Den nye knægt på kontoret

Der kan være mange årsager til, hvad din baggrund er for dette. I langt de fleste tilfælde vælger virksomheder at udskifte deres printer, når printeren er gået i stykker eller har for mange fejl, som besværliggør arbejdet alt for meget.

Men der kan være mange gode grunde til, hvorfor du bør kigge på en printer til erhverv løsning, inden at der gået 10 år, mange fejl og nedgange. Selvom det er svært ikke at det, er en printer ikke bare en printer. Der findes mange forskellige løsninger med hver deres funktioner og kvaliteter.

Det kan være meget nemt at fare vild, da der findes et væld af løsninger derude. For at gøre din søgning lettere, bør du opstille et par kriterier som er relevante for din virksomhed.

Når du skal vælge en printer, kan du blandt andet kigge på følgende:

  • Forbruget
  • Funktionaliteten
  • Holdbarheden

Forbruget – Det økonomiske valg

En stor forskel der er blandt de forskellige printere, er deres forbrug når det kommer til blækpatroner, el og papir. Sidstnævnte er oftest ikke den som trækker tænder ud hos virksomhederne, men derimod blækpatroner der giver økonomiske frustrationer.

Dog kan elforbruget have en stor betydning for virksomhedens økonomi. Mange gamle printere bruger mange watt til at opvarme deres komponenter, når de skal til at printe. På årlig basis kan det svarer til flere elektroniske enheder i én enheds forbrug.

Funktionaliteten – hvad kan den?

En anden faktor som du bør tage udgangspunkt i er printerens funktionalitet i forhold til din virksomheds behov. Ikke to virksomheder har nødvendigvis de samme behov, hvorfor det kan give god mening at have jeres behov in mente. På den måde sikrer du dig, at du ikke anskaffer en printer som slet ikke er egnet til jeres printermiljø og behov.

 

Holdbarheden – udløbsdatoen på jeres nye følgesvend

En sidste ting du bør undersøge er, hvor længe den pågældende printer løsning er kendt for at holde. Nogle printere har ved aktivt brug en kortere levetid, end nogle andre, hvorfor det kan give god mening at undersøge denne parameter.

En kort levetid betyder også, at printeren vil opleve tekniske fejl meget hurtigere end normalt, hvilket hurtigt kan give konsekvenser for jer både på kort og længere sigt. Det kan blandt andet være, at I ikke kan printe forretningskristiske dokumenter, sagsmapper, kontrakter mv.

Der kan være andre faktorer som ikke er belyst her, men som kan være relevante for din virksomhed, hvorfor det anbefales, at du altid tager udgangspunkt i denne, for at printeren skal være så relevant som muligt.

Lukket for kommentarer.

Proudly powered by WordPress | Theme: SpicePress by SpiceThemes