Som virksomhed er en professionel hjemmeside et af dine vigtigste aktiver. Det viser ikke kun de tjenester eller produkter, du leverer, det giver også nye og eksisterende kunder mulighed for at engagere sig i dit brand. Hvis kunderne får deres første indtryk af virksomheden fra hjemmesiden, er det vigtigt, at dit websitedesign er tiltalende og afspejler dit brands personlighed.
HVORDAN PÅVIRKER WEBDESIGN DIN VIRKSOMHED?
Da din hjemmeside er det første folk ser, er designet ansvarligt for at skabe det første indtryk af virksomheden og kan være en afgørende faktor for kunderne om, hvorvidt du er den rigtige partner for dem.
En visuelt tiltalende hjemmeside skaber et positivt image for dit brand og en engagerende oplevelse for besøgende, der tilskynder dem til at bruge mere tid på hjemmesiden. På bagsiden skaber en forældet hjemmeside et negativt første indtryk på dit publikum og virker afskrækkende, der driver potentielle kunder væk fra dit websted og over på dine konkurrenters.
Dette første indtryk afspejler også dit brandimage, og hvad virksomheden står for. Farver, billeder og skrifttyper bidrager alle til, hvordan din virksomhed bliver genkendt, så det er vigtigt, at dette vælges omhyggeligt og forbliver konsistent.
Konsistens er nøglen til at sikre, at dit publikum bliver fortrolige med dit brand, for at sikre, at dit branding er synonymt med din virksomhed. Hvis dit webdesign er inkonsekvent og uprofessionelt, vil det være udfordrende at opbygge brandgenkendelse.
Inkonsekvens driver kunder til konkurrenter, hvorimod konsistens skaber tryghed, så du kan optjene flere kundeemner og holde kunderne om bord.
WEBDESIGN & TILLID
Tillid er en anden vigtig faktor i dit websteds design – hvis en besøgende tvivler på webstedets legitimitet på grund af, at webstedet er dårligt designet, vil de ikke engagere sig i indholdet. Skab tillid til dit publikum gennem et design, der er moderne, professionelt og føles pålideligt. Dette vil tiltrække nye kunder og engagere eksisterende.
Webdesign hjælper også din søgemaskineoptimeringsstrategi (SEO), da dit webdesign påvirker, hvordan du publicerer indhold, hvilket påvirker, hvordan dit websted indekseres.
Din kode skal være SEO-venlig, så du skal ikke lade dig rive med af indviklede designs og smarte teknologier. De ser måske gode ud, men de kan også have en negativ indvirkning på dit websteds optimering og placering.
Din online tilstedeværelse kan forbedre eller ødelægge din virksomhed, så det er vigtigt, at du optimerer det du har, og fremviser, hvad der er specielt ved dig.
HVORDAN KAN DU FORBEDRE DIT HJEMMESIDES DESIGN?
Det er virkelig simpelt!
Forbedre dens anvendelighed.
Dit webdesign påvirker, hvor godt kunderne kan finde det de leder efter, gøre tingene nemme at finde og tiltrække dine kunder med nyttige oplysninger, der er nemme at finde.
Sørg for, at det er nemt at navigere.
Hold de valg, du tilbyder publikum, enkle og nemme at bruge, og tag beslutninger om, hvilke sider de skal gå til, og hvilke knapper der skal klikkes på, så enkle som muligt ved at begrænse antallet af muligheder, da for mange valg kan være forvirrende.
Sørg for mobilvenlighed.
De fleste online søgninger sker fra en telefon eller mobilenhed, så det er vigtigt, at din hjemmeside er skræddersyet til dette. Sørg for, at din hjemmeside er responsiv, relevant og nem at bruge, uanset enhed.
DIGITAL MARKEDSFØRING
En virksomheds hjemmeside er dybest set omdrejningspunktet for din online tilstedeværelse, og det kan gøre digital markedsføring lettere og effektiv for dig. Du kan optimere din hjemmeside til søgemaskiner ved at bruge adskillige white hat SEO-teknikker og kan også køre marketingkampagner på sociale medier for at nå ud til målgruppen via forskellige sociale medieplatforme.