3 tips til et sundt arbejdsmiljø

3 tips til et sundt arbejdsmiljø

Hvis du er virksomhedsejer, handler det ikke blot om at udvikle vækststrategier, have et overblik over økonomien, ansætte nye medarbejdere og lignende. Det handler i stor grad også om at skabe et godt miljø for de mennesker, som du har ansat. Det kan derfor blive meget komplekst, når man er virksomhedsejer – eller leder af en afdeling i en virksomhed – idet der er meget, som man skal holde styr på.

 

Derfor har vi samlet 3 tips til dig i denne artikel, som kan hjælpe dig til, hvordan du etablerer et sundt arbejdsmiljø for dine medarbejdere.

1.  Dagslys

Det er vigtigt for det mentale helbred, at vi får nok dagslys. Mange oplever ofte, at vintermåneder eksempelvis kan være hårde, grundet den begrænsede mængde dagslys. Sørg derfor altid for at inviterer lyset ind, når solen endelig skinner.

 

Mange mennesker oplever et boost i deres energiniveau, når solen skinner. Derfor er det en god idé, at prioritere solens stråler på kontoret. Når dine medarbejdere føler sig energiske og glade på arbejdspladsen, er der heller ingen tvivl om, at de er gladere for at opholde sig på kontoret og i sidste ende er de formentlig også mere produktive.

2.  Sundhedsforsikringer

Du kan investere i en sundhedsforsikring til virksomheden. På den måde er både du og alle medarbejderne forsikret i tilfælde af sygdom, stress eller noget helt andet. Det er en arbejdsfordel, som du kan tilbyde dine ansatte.

 

Der er heller ingen tvivl om, at dine ansatte vil føle sig værdsat og prioriteret. Yderligere giver det en vis ro at vide, at ens økonomiske situation vil blive sikret i tilfælde af, at man som medarbejder skal gennemgå et længerevarende sygdomsforløb eller lignende. Som leder viser du også, at du bryder dig om dine ansattes velbefindende.

3.  Få dine ansatte til at føle sig velkomne

Sundhed er i den grad også mental sundhed. Hvis du formår at skabe en god atmosfære på arbejdspladsen, vil dine ansatte bestemt også føle sig mere velkomne.

 

Du kan for eksempel sørge for en god frokostordning, kaffeordning eller lignende for at skabe god plads til små pauser. Dette er også med til at eliminere stress på arbejdspladsen! Overvej også møblerne og IT udstyret, som I har på kontoret. Er det ergonomiske møbler, som hjælper de ansattes fysiske sundhed på arbejdspladsen? Tag dine ansatte med i dialogen om, hvordan de ønsker, at arbejdspladsen skal fungere. På den måde får du det bedste resultat – og de føler sig bestemt mere velkomne!

 

Lukket for kommentarer.

Proudly powered by WordPress | Theme: SpicePress by SpiceThemes