Har man en virksomhed, hvor man sælger noget som helst, der har med teknologi at gøre, kan man ved meget få kneb blive meget mere attraktive for kunder og sikre sig selv en fremtidig omsætning. Som virksomhed, der har et teknologisk produkt, kan man alene ved at tilbyde vedligehold, rådgivning og hjælp, sikre sig en ekstra omsætning. Sælger man eksempelvis solcelletag til private ejendomme, vil en naturlig del af ydelsen være, at man har medarbejdere, der kan sætte solcellerne op og tilkoble systemet. Den selv samme medarbejder kender systemet godt nok, til at kunne hjælpe med vedligehold af det samme solcelletag og agere rådgivning, hvis kunden skulle opleve problemer. Som virksomhed er det altafgørende, at man er i stand til at se disse muligheder, fordi man med den lille gode service, kan sikrer sig en del flere faste kunder og desuden kan tilbyde en service, som kun den er villig til at betale for.
Vedligehold af solcelletag
Når man køber et solcelletag, er det nødvendigt, at det bliver vedligeholdt. Hvis man ikke vedligeholder sit solcelletag, vil man i sidste ende skulle betale store regninger for noget, som kunne være undgået. Det ved de fleste kunder godt. Og gør de ikke, kan det som virksomhed være en fordel at understrege dette, når man sælger dem et solcelletag. Når kunden så ved, at vedligehold er nødvendigt, kan man informere dem om en regelmæssig serviceordning, som man tilbyder som virksomhed. Det kunne eksempelvis være et halv- eller helårligt tjek af solcelletag, mod en mindre betaling. De fleste kunder, som lige har investeret et stor sum penge i et solcelletag, vil godt kunne se fornuften i at holde det ved lige. Alternativet er, at der pludselig opstår en kortslutning eller lignende, som gør, at husstanden ikke har strøm i en længere periode. Dette kategoriseres som mersalg. Forskellen på mersalg, når det kommer til vedligehold af solcelletag, sammenlignet med mersalg i en tøjbutik, er, at det rent faktisk giver god mening for både jer og kunden, at man vedligeholder sit solcelletag. Det er altså ikke en dårlig garanti eller forsikring, som man bliver prakket på. Det er i stedet en god service, som de fleste kunder vil være villig til at betale for. Nu har du altså som virksomhed, der sælger og opsætter solcelletag, sikret dig en fremtidig omsætning, idet din faste service giver faste kunder og fast indtægt. Du kan altså nemt holde regnskab og overblik over, hvor meget du på et år VED, at du kommer til at tjene. Dette sikrer altså en stor del af din omsætning, og sørger for, at du kan sove roligt om natten, velvidende at der er opgaver og indtægt at stå op til igen i morgen.