Dette indhold er sponsoreret
Hvad enten din virksomhed er veletableret eller stadig våd bag ørene og i sin spæde begyndelse, er det til hver en tid relevant at markedsføre den og dens produkter eller ydelser, når muligheden for at komme på messe byder sig.
Det er her, man først og fremmest kan fange interessen fra potentielle nye kunder eller samarbejdspartnere, men også her, man kan pleje de relationer, som ens virksomhed i forvejen måtte have, eller blot cementere den stærke position, man har i forhold til sin kunder.
Men inden man stiller op på en messe, bør man naturligvis bruge meget energi på at sørge for, at den stand, man disker op med, ikke går ubemærket hen. Samtidigt skal den udstråle professionalisme, ordentlighed og grundighed. For at kunne sørge for det, skal remedierne selvsagt være i orden.
Vær detaljeorienteret for at imponere kunderne
Skal du virkelig imponere dine fremtidige kunder, må du selvfølgelig ikke overlade noget til tilfældighederne, når du opretter din stand, som skal markedsføre din virksomhed på den vigtige messe.
Derfor skal du være detaljeorienteret. Det betyder, at der skal være styr på alt fra visitkort til messeudstyr samt hele det æstetiske udtryk, som din stand har. Hvis det skal være helt og aldeles gennemført, skal du naturligvis også tilbyde de interesserede noget fysisk og håndgribeligt, som de kan tage med sig videre og måske endda med hjem, hvor dit firmas budskab kan sprede sig.
Måden, hvorpå dine materialer bliver ”serveret”, har dog også en ganske signifikant betydning. Derfor kan du overveje at investere i brochureholdere til dine flotte brochurer, der skal fortælle alt om dine produkter og priser. Derudover vil det være en god ting at kunne have dine visitkort stående synligt fremme på flot vis ved hjælp af visitkortholdere.
Lav en sjov gimmick, og gør din stand uforglemmelig
Når du gerne vil markedsføre din virksomhed på en stor messe, skal du være bevidst om, at du konkurrerer med rigtig mange andre virksomheder, som har samme mål som dig. Derfor skal du stræbe efter at lave en stand, der skiller sig ud fra mængden.
Dette kan gøres på en række forskellige måder, men en metode, der i hvert fald er effektiv, er at lave en lille gimmick, som de forbipasserende finder sjov og spændende. Og så hjælper det naturligvis, hvis der er en lille gevinst at hente for de deltagende.
Hvis du er med på den idé, kan du eksempelvis finde en tombolatromle, der lader dig lave et lotteri, hvor du sætte en lille belønning på højkant, som vil opfordre de interesserede til at deltage. Herigennem kan du lave lidt skjult markedsføring, som altid er en effektiv måde at udbrede kendskabet til dit firma på.